Afhalen enkel na afspraak!

Retourbeleid

We hanteren een “niet goed, geld terug” principe. Niet te verwarren met onze garantie bepalingen.
De klant zal hiervoor een aanvraag indienen via het retourformulier.
Terugbetaling van transportkosten en de onderdeelprijs geschiedt volgens onderstaande principes :

•    Indien de fout bij de klant ligt wordt het onderdeel terugbetaald maar blijven alle transportkosten ten laste van de klant.
De klant heeft de mogelijkheid het bedrag te ontvangen als tegoedbon bij een volgende aankoop.  Hiervoor zal de klant een elektronische voucher met een unieke code ontvangen.
Er wordt een retour bon per email naar de klant verzonden inclusief verzend instructies waarvan de kost à rato van het tarief waaraan het onderdeel naar de klant werd gestuurd, zal verrekend worden met de terugbetaling van de onderdeelprijs.
Bovendien kan er een administratieve kost aangerekend worden van 10% met een minimum van 5 Euro en een max van 50 Euro.
Een niet limitatieve lijst van situaties waarbij de fout bij de klant ligt :
-    Onderdeel beantwoord wel degelijk aan de omstandige omschrijving van de eigenschappen en eventuele gebreken zoals vermeld in de productfiche
-    Klant heeft onderdeel niet meer nodig, zonder dat er een afwijkend gebrek of eigenschap aan het onderdeel op te merken valt,  en wenst het terug te sturen
-    Klant geeft geen omschrijving van de reden op

•    Indien de fout bij de handelaar ligt wordt het onderdeel en de retour transportkost terugbetaald.
Bikes 2 Bits zal de moderator zijn tussen de klant en de handelaar en beslissen waar de fout ligt. In geval van twijfel zal er steeds getracht worden de klant te vergoeden.

•    Onderdelen die duidelijk persoonlijk van aard zijn of expliciet op vraag van de klant aangepast of geleverd zijn, kunnen niet worden teruggezonden. Dit zijn de zogenaamde niet retourneerbare onderdelen.

•    De klant verbindt er zich toe het onderdeel in exact dezelfde staat als bij ontvangst terug te sturen en verbindt er zich ook toe dit te doen in de originele verpakking en op een aanvaardbare manier (principe van de goede huisvader) verpakt en beschermd tegen transport schade. Indien dit niet zo is kan de fout opnieuw bij de klant terechtkomen.

Retourtermijn en retourrecht

Er geldt een retour termijn van 10 dagen. Binnen deze termijn mag je het artikel controleren en  beoordelen. De retourtermijn begint te lopen vanaf dat de klant het onderdeel ontvangen heeft. Enkel indien het geleverde onderdeel niet voldoet aan de vooraf gekende omschrijving van staat, kleur, eigenschappen, merk, model, jaartal,…  kortom de onderdeel eigenschappen zoals vermeld op de productfiche in de webshop kan de klant het onderdeel volgens bovenstaande regels terugsturen. Na deze termijn vervalt het retourrecht wat de reden ook is.

Zoek een part nr. of onderdeel